Retket

Retki Joensuun Taidemuseoon, Taitokortteliin ja Mukulakadulle 13.8.2024

Retkikohteet Joensuussa aikuisille ovat Kuopion taidemuseo ja Taitokortteli, jossa on käsityöpuoteja, kahviloita ja leipomotuotemyyntiä. Kaikki retkikohteet ovat torin ympärillä.

Lapsille mieluinen kohde on torin vieressä Carelikumissa sijaitseva Mukulakatu, jossa lapsille riittää touhua useiksi tunneiksi ja lapsille sopivaa ruokaakin on saatavissa aivan Mukulakadun vieressä, samassa rakennuksessa. Mukula katu on sisätiloihin rakenneltu katu, jonka varrella on puoteja, laivoja, vetureita, esiintymislavoja, askartelunurkkauksia, posti, kirjasto ja monta muuta kohdetta, joissa lapset voivat puuhata ja esittää lavalla vaikka omia näytelmiään paikalla olevia rooliasuja käyttäen.

Sisäänpääsymaksu taidemuseoon on

Sisäänpääsy Mukulakadulle  4 € / hlö
aikuinen + 1 lapsi 7 €
perhelippu (2 aikuista ja 2–3 lasta) 14 €.

Sisäänpääsymaksua Taitokortteliin ei ole

Kaikki kohteet sijaitsevat vierekkäin torin ympärillä. Torilla on myös kauppahalli ja Pielisjoen ranta on taitokorttelin takana.

Bussimatkan sisältävä retkihinta on 40 €/hlö

Ateriat ja sisäänpääsymaksut eivät kuulu retkihintaan

Lähtö retkelle Siilinjärveltä klo 8.30 ja lähtö takaisin Joensuusta klo 15.00

Ilmoittautumiset 4.8. mennessä Hilkalle 040 5267317 tai sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com

Retki Tuovilanlahteen 8.8.2024

Opastettu kotimuseokierros  Roopentorin kotimuseossa (noin 1,5 tuntia)

Lounas Majatalo Osulassa

Galleriavierailu Liisa Vallastin ja Satu Tiaisen näyttelyyn

Lounaan menu

Myskikurpitsa-bataattikeittoa ja talon leipää, mansikka-juustosalaatti, pastasalaattia, kurkkuhyydyke, graavilohta, yrttimarinoidut perunat,  marinoituja kasviksia, savustettua lohta ja sitruunakastike, porsaanfile ja talon kastike, leivät ja levitteet, kotikalja, vesi ja mehu

Kahvi ja tee, vadelma-vanilija britakakkua

Lounaan hinta: 28€/henkilö

Museokäynti 10€/henkilö

Lähtö Siilinjärveltä klo 9.00 Arttuurista , Risulantie 4, linja-autoaseman kautta Tuovilanlahteen, Teemme matkan kimppakyydein. Maksut lounaasta ja museokäynnistä suoraan kohteissa kortilla tai käteisellä. Retki ei edellytä kuvataideyhdistyksen jäsenyyttä.

Ilmoittautumiset 30.7.mennessä Hilkalle puh. 040 5267317 tai sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com