Aikuisille ja yli 14- vuotiaille

AIKUISTEN KERHOT, KURSSIT JA YHTEISATELJEE SYKSYLLÄ 2024

Ilmoittautumiset kaikille seuraaville kursseille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua tai niin kauan kuin paikkoja riittää. Voit ilmoittautua sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com tai mieluiten Survioon linkistä

Lisätietoja kursseista Hilkka Karvoselta puh 040 526 7317 tai siilinkuvis@gmail.com

NEULEKERHO

Seuraavan kerran neulekerho kokoontuu su 29.9.. klo 10-14 Arttuurin uusissa tiloissa Risulantie 4. Ryhmä on kaikille avoin ja maksuton. Ota neule tai virkkaus mukaasi ja tule mukaan. Kahvimaksu vapaaehtoinen.

Ilmoittaudu sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com

Tervetuloa!

PIIRUSTUS- JA PASTELLIMAALAUSKURSSI

Kurssilla käydään läpi piirustuksen perustekniikoita, hiilipiirustusta sekä pastelliliitumaalausta. Ohjaajana taiteilija Vitali Aho. Kurssipäivät ovat lauantait 28.9., 19.10. ja 16.11. klo 10-15. Kurssimaksu 40 €/kerta. Kerhopaikkana Arttuuri, Risulantie 4, Siilinjärvi.

KUVATAIDEKERHO IKÄIHMISILLE

Kuvataidekerho ikäihmisille kokoontuu tiistaisin 10.9.,17.9.,24.9.,1.10.,8.10., 22.10.,29.10. ja 5.11. klo 12.00-14.00. Kerho sisältää piirtämistä sekä maalausta eri menetelmin. Ohjelma tarkennetaan osallistujien kanssa kerhon alkaessa. Hinta 80 €/henkilö. Materiaalit kuuluvat kerhomaksuun. Kerho saa osittaista Olvi-säätiön avustusta. Kerhopaikka Kuvataideyhdistyksen kerhotila Arttuuri, Risulantie 4, Siilinjärvi

RAKUKERAMIIKKA

Rakukeramiikkaa tehdään lauantaina17.8. ja 7.9. klo 10-14 Arttuurissa, Risulantie 4 ja rakupoltto on lauantaina 12.10 Aino Heikkinen-Mustosella, Lyhyenrannantie 11, Koivusaari. alkaen klo 9.00. Ohjaajana Annamari Savomäki. Osallistumismaksu 40 €/hlö ja lisäksi materiaalit + polttomaksut käytetyn savimäärän, lasitteiden ja polttokustannusten mukaan.

KERAMIIKKAKERHO AIKUISILLE JA YLI 14-VUOTIAILLE

Keramiikkaryhmä kokoontuu Arttuurissa joka toinen viikko lauantaisin klo 10-14. Keramiikkapäivät ovat 14.9., 21.9., 26.10.,9.11.,23.11. ja 14.12. Osallistumismaksu 10 €/hlö/kerta + materiaalit + polttomaksut käytetyn savimäärän, lasitteiden ja polttokustannusten mukaan. Ohjaajana Annamari Savomäki

TAIDEBATIIKKIKURSSI

Vahabatiikkitauluja puuvillakankaalle tehdään Arttuurissa 5.-6.10.2024 klo 9.30-16.00. Osallistumismaksu 45 €/hlö. sisältäen tarvikkeet ja kahvit. Omat eväät mukaan. Ohjaajana Hilkka Karvonen

INNIN ILTA

Innin ilta sisältää piirtämistä, maalausta, käsitöitä. Se on mukavan rento tapa aloittaa tai jatkaa taide- tai käsityöharrastusta samalla keskustellen ja kahvitellen. Ryhmä on uusi ja se kokoontuu keskiviikkoisin klo 18 - 20 alkaen 4.9.2024. Osallistumismaksu 10 €/kerta, sisältää välineidenkäytön ja kahvit. Materiaalia kuten papereita ja värejä yms. voi ostaa paikan päältä. Ohjaajana Inni Nenonen

YHTEISATELJEE ARTUURISSA

Yhteisateljee kuvataideyhdistyksen jäsenille toimii Arttuurissa, Risulantie 4, ja siellä on mahdollista työskennellä itsenäisesti käyttäen omia materiaaleja ja välineitä tiistai-iltoina alkaen 17.9. klo 17-22. Hinta 5 €/kerta/hlö. Voit valita syksyn aikana joustavasti ne kerrat, joille osallistut ja maksat vain osallistumiskerroistasi. Ateljeetoiminta aloitetaan jos saadaan riittävä määrä ilmoittautuneita. ennen syyskuun alkua. Mukaan voi tulla myöhemminkin kun toiminta on alkanut.

AKVARELLIMAALAREIDEN RYHMÄ

Suunnittelemme akvarelliharrastajien ryhmää, joka kokoontuu itsenäisesti maalaamaan sunnuntaisin esim. klo 16-21 Arttuurissa, Risulantie 4. Hinta 10 €/kerta. Olisitko kiinnostunut ryhmästä. Jos 4-5 kiinnostunutta löytyy 15.9. mennessä, jatketaan tämän ryhmän kanssa ajankohtien tarkempaa suunnittelua.

ÖLJYVÄRIMAALAREIDEN RYHMÄ

Suunnittelemme myös öljyväriharrastajien ryhmää, joka kokoontuu itsenäisesti maalaamaan sunnuntaisin esim. klo 16-21 Arttuurissa, Risulantie 4. Hinta 10 €/kerta. Olisitko kiinnostunut ryhmästä. Jos 4-5 kiinnostunutta löytyy 15.9. mennessä, jatketaan tämän ryhmän kanssa ajankohtien tarkempaa suunnittelua.

PIIRUSTUKSEN OPINTOPIIRI

Oletko kiinnostunut piirtämisen opintopiiristä, joka kookoontuisi maanantaisin klo 12-15 Arttuurissa ja opiskelisi valmiin oppimateriaalin ja siihen sisältyvien harjoitusten mukaan esim. 8 kertaa syksyllä ja 8 kertaa keväällä. Hinta 10 €/kerta sisältäisi materiaalin ja kahvit. Mikäli kiinnostuneita on 15.9. mennessä vähintään 6 voidaan tämän ryhmän kanssa keskustella opintopiirin päivämääristä.

KURSSI- TAI KERHOTOIVEESI

Jos olet kiinnostunut jostain muusta kurssista tai kerhosta niin ilmoittele sähköpostitse, jotta voimme ottaa toiveitasi esille kevätkautta suunnitellessa.

Ilmoittautumiset kursseille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua tai niin kauan kuin paikkoja riittää. Voit ilmoittautua sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com tai mieluiten Survioon linkistä

Retki Joensuun Taidemuseoon, Taitokortteliin ja Mukulakadulle 13.8.2024

Retkikohteet Joensuussa aikuisille ovat Kuopion taidemuseo ja Taitokortteli, jossa on käsityöpuoteja, kahviloita ja leipomotuotemyyntiä. Kaikki retkikohteet ovat torin ympärillä.

Lapsille mieluinen kohde on torin vieressä Carelikumissa sijaitseva Mukulakatu, jossa lapsille riittää touhua useiksi tunneiksi ja lapsille sopivaa ruokaakin on saatavissa aivan Mukulakadun vieressä, samassa rakennuksessa. Mukula katu on sisätiloihin rakenneltu katu, jonka varrella on puoteja, laivoja, vetureita, esiintymislavoja, askartelunurkkauksia, posti, kirjasto ja monta muuta kohdetta, joissa lapset voivat puuhata ja esittää lavalla vaikka omia näytelmiään paikalla olevia rooliasuja käyttäen.

Sisäänpääsymaksu taidemuseoon on

Sisäänpääsy Mukulakadulle  4 € / hlö
aikuinen + 1 lapsi 7 €
perhelippu (2 aikuista ja 2–3 lasta) 14 €.

Sisäänpääsymaksua Taitokortteliin ei ole

Kaikki kohteet sijaitsevat vierekkäin torin ympärillä. Torilla on myös kauppahalli ja Pielisjoen ranta on taitokorttelin takana.

Bussimatkan sisältävä retkihinta on 40 €/hlö

Ateriat ja sisäänpääsymaksut eivät kuulu retkihintaan

Lähtö retkelle Siilinjärveltä klo 8.30 ja lähtö takaisin Joensuusta klo 15.00

Ilmoittautumiset 4.8. mennessä Hilkalle 040 5267317 tai sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com

Kuvataideleiri 2.-4.8. FoxYardilla Kortejoella

Ohjaajana taiteilija Vitali Aho

pe 2.8. klo 14-20

klo 14-16

Tutustuminen toisiimme ja leiripaikkaan

Opastusta maisemamaalaukseen ja sommitteluun

Luonnoksia osallistujien valitsemissa kohteissa

klo 18 -20  tutustuminen taiteilija Usko Juvosen taiteeseen hänen kesäpaikassaan FoxYardin vieressä

la 3.8. klo 10-16

Yhteinen aloitus ja katsaus luonnoksiin

Maalausta itse kunkin valitsemissa kohteissa

Lounas omakustanteisena klo 12.00

Katsaus päivän aikana syntyneisiin töihin

su 4.8. klo 10-16         Edetään vastaavalla tavalla kuin lauantaina

Joka päivä itsenäinen työskentely alueella voi jatkua varsinaisen ohjelman päättymisen jälkeen.

Fox Yard käsittää entisen Neuronin sairaalaan alueen kaikkine rakennuksineen ja rantoineen, joten tilaa ja kaunista ympäristöä siellä on riittämiin. Kortejoelle on matkaa Kuopiosta noin 30 km ja samoin Siilinjärveltä.

Kuvataideyhdistys laskuttaa osallistujilta leirimaksun 110 €/hlö, mikä sisältää ohjauksen, tilavuokrat, kahvit, väli/iltapalan. Lounaat ja majoitus maksetaan erikseen suoraan FoxYardille.

Ilmoittautumiset viimeistään 31.7. Hilkalle puh. 040 5267317 tai siilinkuvis@gmail.com

Lounas 9,5 €/hlö. ruokailujen tilaus ja ruokarajoitteiden ilmoittaminen Virpi Repo puh. 040 8234630

Käytössämme on keittiö- ja ruokailutila, jossa voimme itse keitellä kahvia ja laittaa iltapalaa. Käytössämme on myös laavu, grillikota ja runsaasti sisätiloja, joissa voi maalata tai muuten kokoontua. Valoisista, monista aulatiloista on hienoja näkymiä ulkoalueelle ja runsaasti tilaa pystyttää maalausteline sisälle sadesäällä. Perjantai- ja lauantai-iltoina meillä on mahdollisuus varata sauna haluamaamme ajankohtaan.

Rakennusten auloissa ja käytävillä on esillä runsaasti tauluja, joihin voimme tutustua.

Majoituksen osalta on tullut muutoksia aiemmin ilmoitettuun, koska FoxYardissa on avattu uusi hostelli. Leirillemme sovittu huonehinta on 35 €/henkilö/vrk, sisältäen liinavaatteet ja aamupalan. Majoitus varataan booking.com kautta Majoitus Fox, Kurkiharju (vuoden 2024 päivitetyt hinnat) (booking.com)

Mikäli varausten kanssa on ongelmia, voitte soittaa niistä suoraan Virpi Revolle puh. 040 8234630

Leiri perutaan, ellei riittävää määrää osallistujia ilmoittaudu mukaan.

Retki Tuovilanlahteen 8.8.2024

Opastettu kotimuseokierros  Roopentorin kotimuseossa (noin 1,5 tuntia)

Lounas Majatalo Osulassa

Galleriavierailu Liisa Vallastin ja Satu Tiaisen näyttelyyn

Lounaan menu

Myskikurpitsa-bataattikeittoa ja talon leipää, mansikka-juustosalaatti, pastasalaattia, kurkkuhyydyke, graavilohta, yrttimarinoidut perunat,  marinoituja kasviksia, savustettua lohta ja sitruunakastike, porsaanfile ja talon kastike, leivät ja levitteet, kotikalja, vesi ja mehu

Kahvi ja tee, vadelma-vanilija britakakkua

Lounaan hinta: 20€/henkilö

Museokäynti 10€/henkilö

Lähtö Siilinjärveltä klo 9.00 Arttuurista , Risulantie 4, linja-autoaseman kautta Tuovilanlahteen, Teemme matkan kimppakyydein. Maksut lounaasta ja museokäynnistä suoraan kohteissa kortilla tai käteisellä. Retki ei edellytä kuvataideyhdistyksen jäsenyyttä.

Ilmoittautumiset Hilkalle 040 5267317 tai sähköpostilla siilinkuvis@gmail.com

Unelma taiteesta -akryylimaalauksen maailmassa

Kaipaatko ponnahduslautaa eteen päin kohti unelmaasi akryylimaalauksen maailmassa?

Oletko aina haaveillut maalaamisesta, mutta et tiedä miten aloittaa. Onko sinulla kenties unelma maalata taulu, jonka voisi laittaa esillekin? Oletko maalannut enemmänkin, mutta haluat saada lisää vinkkejä maalaustekniikoista? Vai kaipaatko arjen kiireen keskelle hengähdystaukoa ja nauttia luovuuden tuomasta stressittömästä hetkestä?

Kurssilla neuvotaan akryylimaalauksen tekniikoita sekä teemme luovia maalausharjoituksia, minkä kautta vapaudut ja löydät polkua kohti taiteellista identiteettiäsi. Luovan taiteen kautta rohkeutesi taiteen tekemisellä kasvaa. Tehtävissä yhdistyvät luova piirustus ja maalaus sekä mindfulnessharjoitukset. Harjoitukset aktivoivat luovaa ajattelua ja edistävät kokonaisvaltaista hyvinvointia. Kurssi on suunnattu yli 14 -vuotiaille nuorille sekä aikuisille.

Kurssin ohjaajana toimii luokanopettaja, KM, neuropsykiatrinen valmentaja Elina Simonen.

Kenelle kurssi sopii?

- Olet kiinnostunut akryylimaalauksesta, mutta kaipaat apuja aloittamiseen.

- Akryylivärit ovat tuttuja, mutta kaipaat oppeja tekniseen maalaamiseen

- Haluat kokeilla ja saada vinkkejä erilaisiin tekniikoihin

- Olet unelmoinut oman taiteen tekemisestä, haaveena maalata kotiin tai näyttelyyn

taulu

- Haluat irtioton arjen kiireestä ja päästä hetki irti stressistä.

Kurssimaksu 120e sisältää:

- 6 kerran opetustuokiot joka toinen tiistai alkaen 10.9.

- kurssiharjoitteisiin kuuluvat maalit ja maalauspohjat. Mikäli haluat maalata

omia tauluja kurssiharjoitteiden lisäksi, kurssilainen kustantaa tähän maalit ja pohjat itse.

- mahdollisuus maalata itsenäisesti väliviikoilla Arttuurin yhdistyksen tiloissa.

Opetuskerrat joka toinen tiistai klo 18-20:

• 1. ti 10.9.
  • 2. ti 17.9.
  • 3. ti 8.10.
  • 4. ti 22.10.
  • 5. ti 5.11.
  • 6. ti 19.11.

Paikka: Uudet Arttuurin tilat vanhassa Pappilassa Risulantie 4

Lisätietoja: elina_simonen@outlook.com / puh. 040-9654841.

Ilmoittautumiset: siilinkuvis@gmail.com tai https://www.survio.com/survey/d/C3A6J9C1A6C9A8A9O